Shia-Online.ir - شیعه آنلاین - مناظره
نظرتان درباره منع ورود مداحان و برهنگی برای عزاداری در مسجد چیست؟
حقیر: همانگونه که انسان ابعاد مختلفی دارد ، بعد نوری ( مومنان ) ، روح ، جسم و چهره برزخی ، اجسام دخانی ( دخان خشن و دخان لطیف ) و بعد مادی یا همان جسم مادی ، اعمال انسان نیز ابعادی دارد . عزاداری برای امام حسین ع و روضه خوانی و نوحه خوانی برای ایشان از قبل از هبوط حضرت آدم ع در فضای بهشت حضرت آدم ع بوسیله جبرئیل امین صورت پذیرفته و حضرت آدم با جسم برزخی بر امام حسین ع گریه کرد . پس از هبوط نیز بواسطه دوری از هوا و گشتن در زمین مادی در سرزمین کربلا بواسطه زخمی شدن پایش و توجه به درگاه حق از باب دلیل این واقعه که آیا خطایی از از او سرزده که مبتلا گشته ، مجدداً ندا می آید که این خون از جهت همراهی تو با با واقعه عاشورا ست و نکته مهم اینست که حضرت آدم پس از آگاهی مجدد ماجرا در فضای مادی ، سریعاً عرضه می دارد که خدایا : من چه کنم ؟ یعنی دنبال انتقام گیری بوده ، که خداوند می فرمایند : یزید را لعن کن . پس عزیزان هر کسی که برای امام حسین عزاداری می کند بواسطه درجات نیتش بهره می برد . یکی نیتش دنیوی و به همان میزان بهره می برد . دیگری بالاتر لذا بهره ای والاتر . خوشا آنانکه بخاطر تقرب به حق تعالی برای امام عزاداری می نماید و تحت ولایت امام قرار می گیرد .
حقيقت: آيةالله خامنه اي سوال : سلام علیکم . آیا برهنه به سینه زدن در عزای ائمه (ع) و بالاخص سالار شهیدان در صورتی که نامحرم نبینید اشکال دارد ؟ جواب : سلام علیکم و رحمه الله . باسمه تعالی . در صورتی که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد برهنه شدن و سینه زدن جایز است . موفق و موید باشد . آیت الله سید علی سیستانی سوال : میخواستم نظر حضرت عالی و شرعی و نوحه حلال یا حرام را درباره لخت شدن افراد در هیئات مذهبی که جهت سینه زنی انجام میگیرد را بدانم : جواب : اشکال ندارد آیت الله سید صادق روحانی : سوال : برهنه شدن مردان و در منظر زنان سینه و زنجیر زدن چه حکمی دارد ؟ جواب : باسمه تعالی ، بر مرد جایز است ولی زنان نگاه نکنند . آیت الله سید صادق شیرازی سوال : سلام علیکم . حکم برهنه به سینه زدن در عزاداری امام حسین برای مردان در صورتی که نامحرم نبیند چیست ؟ جواب : مستحب است آیت الله فاضل لنکرانی (رحمه الله علیه ) سوال : برهنه شدن مردان در حال سینه و زنجیر زدن در معرض نگاه زنان چگونه است ؟ جواب : بر زنان لازم است از نظر خودداری کنند . آیت الله بهجت فومنی ( رحمه الله علیه ) سوال : لخت شدن در عزاداری چگونه است و اگر بر اثر سینه زنی بدن سرخ شود چه حکمی دارد ؟ جواب : اشکال ندارد و لخت شدنی که در معرض نظر حرام باشد جایز نیست . آیت الله وحید خراسانی سوال : برهنــ نه سینه زنی کردن در عزاداری ائمه (ع) خارج از نظر نامحرم چه حکمی دارد ؟ جواب : جایز است آیت الله میرزا جواد تبریزی ( رحمه الله علیه ) سوال : بعضى از مردان براى مراسم سینه زنى و زنجیرزنى لخت مىشوند؛ در حالى كه در دید بانوان هستند، آیا این كار براى مردها جایز است؟ جواب : پوشاندن بیش از مقدار واجب (از ناف تا زانو) بر مردان لازم نیست، و هرگاه بیرون آوردن پیراهن براى یك هدف عقلائى باشد، ایرادى ندارد آیت الله نوری همدانی سوال فلسفه سینه زنی چیست؟ کسی که لباسش را در می‏آورد البته به طوری که نامحرم نبیند و سینه بزند تا اینکه از سینه‏اش خون بیاید حکمش چیست؟ جواب: سینه زنی یک نوع عزاداری و اظهار ارادت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است که از طریق سینه زنی و روضه خوانی و... خاطره فداکاری و جانبازی امام حسین‏علیه‏السلام و سایر ائمه معصومین‏ علیهم‏السلام برای همیشه در خاطره‏ها زنده می‏ماند و سینه زدن بطور متعارف عملی ارزشمند و پسندیده است. متذکر میشویم که تمامی این استفتائات از دفاتر آیات عظام به صورت کتبی و شفاهی بوده و جهت اطمینان بیشتر نیز میتوانید از طریق سایت ایشان نسبت به ارسال استفتاء اقدام نمایید .
عزادار: آقاي ادريس بهتر است به سايت ( فتاواي رسوا ) سري بزني ببني كه علماي سني مذهب شما چه فتواهايي كه صادر نكرده اند، آدم شرم مي كند بخواند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزادار: قابل توجه محبين امام حسين عليه السلام: اين كسي كه به نام ادريس وارد شده است يك سني مذهب است كه اين مطالب را از سايت ( http://www.najeekurd.net/farsi/?p4857) كپي كرده است كه يك سايت متعصب سني مي باشد. در ضمن يا اين آدرسهايي كه داده است اشتباه است يا دنباله بحث را نياورده است اگر از بازديد كننده ها كسي است محقق است لطفا بعد از بررسي جواب اين سني ها را بدهد. يا علي مدد
حقيقت: قابل توجه ادريس (يك سني كه به اسم شيعه وارد شده است): ۱قال الصادق عليه السلام :وقد شققن الجيوب و لطمن الخدود الفاطميات علي الحسين بن علي عليه السلام و علي مثله تلطم الخدود وتشق الجيوب. امام صادق عليه السلام ميفرمايند:همانا گريبان دريدند وبر گونه ها لطمه زدند فاطميات(دختران زهرا عليها السلام)بر حسين بن علي عليه السلام وبر مثل چنين بزرگمردي بايد لطمه زد و گريبان دريد تهذيب الاحكام ج‏8 ص ۳۲۵ 2 در معناي جزع: جابرعَنْ أَبِي جَعْفَرٍعليه السلام قَالَ قُلْتُ لَهُ مَا الْجَزَعُ قَالَ أَشَدُّ الْجَزَعِ الصُّرَاخُ بِالْوَيْلِ وَ الْعَوِيلِ وَ لَطْمُ الْوَجْهِ وَ الصَّدْرِ وَ جَزُّ الشَّعْرِ مِن النَّوَاصِي روايت شده از جابر كه گويد به امام باقرعليه السلام گفتم :جزع يعني چه؟حضرت فرمودند:شديد ترين جزع فرياد زدن بويل و بلند گريه كردن و فرياد زدن و بر سر و صورت زدن و كندن موهاي پيشاني است. الكافي، ج‏3، ص: ۲۲۳ مرحوم سيد جعفر جزائري در كتاب منتهي الدراية كه شرحي بر كتاب كفاية است در خاتمة بحث قاعده لا ضرر ولا ضرار ميفرمايد :چند موردند كه از اين قاعده خارج اند. ۱جهاد کردن در راه خدا که حتی با ترس وضرر هم باید انجام داد ۲ زيارت امام حسين كه روايات بسياري دا ريم كه حتي با ترس وضرر هم برويد و زيارت كنيد. 3عزاداري بر سيد الشهداء زيرا در اين احاديث كه امر بر لطمه زدن شده بود (حديث اول)لطم نزد عرب غالبا با مشقت و سرخ شدن و خون امدن است اما با اين حال امام امر به لطمه زدن نمودند. اللهم اجعلنا من شيعته و زواره و المقيمين لعزائه و الباكين عليه و من الطالبين بثاره مع وليه الامام المهدي عجل الله تعالي فرجه و السلام و عليكم ورحمة الله و بركاته.
کربلاپي: بنام خدا من مجتهد نيستم مقلدم هدف شما از دامن زدن به اين سخن را نميفهمم اما ميدانم هر کسي نميتواند در هر چيزي صاحب نظر باشد اما شما ميکوشيد اينطور باشد
مرتضي: سلام عليكم اول اينكه هيچ كس نگفته لخت سينه زدن موردي داره و چون مطلب و دليلش طولاني هست اينجا وقت نميشه بگم و دوم اينكه از مديران اين سايت ميخوام تا يه انجمن كوچيك تشكيل بدن و اين بحثها رو اونجا بذارن تا ما بتونيم راحت حرف بزنيم و همچنين با اين سني ها مناظره داشته باشيم. الا ايها الحال من هر كسي كه سني هست رو به مناظره در تالار عقايد اسلامي دعوت ميكنم و با كمال ميل مناظره ها رو ميپذيرم و با كتابها و اسناد خودتون، كثيف بودن مذهبتون رو براتون اثبات ميكنم و تازه اگه من هم مناظره نكردم اينقدر بچه ها هستن كه با چند جمله شاخ شما رو بشكونن و خفه تون كنن.
ادريس: س: آیا از رسول الله(ص)و یا ائمه اطهار (علیهم السلام) نصی بر مظلوم نمائی و نوحه خوانی و پوشیدن لباس سیاه و آنچه که در عزاداری امروزه انجام می شود وجود دارد؟ ج: جواب این سوال را علامه محمد بن حسین بن بابویه قمی ملقب به شیخ صدوق اینگونه داده است: در لفظ رسول الله(ص)که بر آن چیزی برتری ندارد به این شکل آمده است که: «نوحه سرائی از اعمال جاهلیت می باشد» (من لایحضره الفقیه: ۴/۲۷۱۲۷۲). و همچنین محمد باقر مجلسی با این لفظ آنرا روایت کرده است که: «نوحه سرائی از جاهلیت می باشد» ا.ه (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۳). و تمامی علماء محقق از جمله نوری و بروجردی از رسول الله(ص)روایت کرده اند که او فرمود: «دو صدا هستند که ملعونند و خداوند به آنه غضب می کند: شیون در مصیبت و صدا در حالت شادی یعنی: نوحه و غناء» (بحارالأنوار: ۸۲/۱۰۱).و از امام علی (رض): سه چیز از اعمال جاهلیت می‌باشد و در بین مردم از بین نمی‌رود تا قیامت برپا شود: باران طلبیدن از ستارگان و توهین کردن به اقوام و نوحه سرائی در مرگ» (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۱).و فرموده‌ی ص: «کسی که بر صورت زند و یقه پاره کند از ما نیست» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۴). و محمد تیجانی سماوی این مسئله ذکر می‌کند که از امام محمد باقر صدر در باره‌ی این حدیث پرسید و او جواب داد: «حدیث صحیحی است که در آن شکی نیست» (ثم اهتدیت (آنگاه هدایت شدم): صفحه ۵۸ چاپ عربیحسین بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود.افسوس که به جای افکارش، زخم های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند. دکتر علی شریعتی
سینا: باسلام وعرض تسلیت .من بانی حسینیه بابالحوایج علی اصغر {ع}هستم باتوجه به تجربه بنده لخت شدن در عزاداری بدترین عمل است که متاسفانه مداحان جدید مد کرده اند حتی بنده خودم شخصا دیده ام که برای بهتر سینه زدن به جوانها قرصهای روانگردان میدهند.
منطقی(علی): اقا امید شما که ی گی آسیب زدن به بدن حرام آیا قرآن خوانده ای که می گوید حضرت یعقوب از فراق یوسف آنقدر گریه کرد تا چشمش کور شد/آیا کور شدن چشم بدتر است یا یک سینه ساده زدن و آقای بنیان مرصوص نمی دانم سنی هستی یا شیعه اگر شیعه هستی که احادیث معصومین در این مورد غوغا کرده اگر هم سنی هستی آیا نمی دانی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در مرگ فرزندش ابراهیم گریه ها کرد و در مرگ هزاران نفر دیگر که این قضیه در صحیح بخاری و مسلم شما نیز آمده است: گريه پيامبر در مرگ فرزند خويش ابراهيم ابراهيم تنها پسرى بود كه در مدينه نصيب رسول خدا صلّي الله عليه و آله وسلّم شد، اما در يك سالگى درگذشت و پدر را در غم فقدان خويش به سوگ نشاند. ابراهيم از مادري به نام «ماريه» به دنيا آمد، بيش از 18 ماه از عمرش نگذشته بود كه دست قضا او را از پدر گرفت، آن حضرت در مرگ فرزند خردسالش گريان بود كه عبد الرحمان بن عوف از گريه حضرت تعجّب كرد، عرض كرد: «وأنت يا رسول اللّه؟». (آيا شما هم در مرگ فرزند گريه مي‌‏كنيد؟) حضرت فرمود: «يا ابن عوف، إنّها رحمه». (اي پسر عوف، اشك ريختن در مرگ فرزند لطف و رحمت خداوند است) سپس فرمود: إنّ العين تدمع، والقلب يحزن، ولانقول إلّا ما يرضي ربّنا، وإنّا بفراقك يا إبراهيم لمحزونون. چشم گريه مي‌‏كند، و دل غمگين و محزون مي‌‏شود، ولي‌ سخني نمي‌‏گوييم مگر آن‌چه كه خدا را راضي كند، اي ابراهيم ما در فراق تو محزون و غمگين هستيم. صحيح بخاري، ج 2، ص 85، صحيح مسلم، ج 4، ص 1808، كتاب الفضائل، باب رحمته بالصبيان ـ العقد الفريد، ج 3، ص 19، كتاب التعزيه ـ سنن ابن ماجه، ج 1، ص506، ش 1589، باب ما جاء في البكاء علي الميت ـ مصنف عبد الرزاق، ج 3، ص552، ش 6672، باب الصبر والبكاء والنياحه یا نوحه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها بر امام حسین علیه السلام که در کتاب صحیح بخاری شما آمده: نوحه‌خواني حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) در سوگ پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله) از همه اينها بالاتر، روايتي است كه در صحيح بخاري آمده است كه بعد از رحلت پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله)، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) نوحه‌سرائي مي‌كرد: لما ثقل النبي صلى الله عليه و سلم جعل يتغشاه، فقالت فاطمة عليها السلام: واكرب أباه، فقال لها: ليس على أبيك كرب بعد اليوم، فلما مات، قالت: يا أبتاه! أجاب ربا دعاه، يا أبتاه! من جنة الفردوس مأواه، يا أبتاه! إلى جبريل ننعاه، فلما دفن، قالت فاطمة عليها السلام: يا أنس! أطابت أنفسكم أن تحثوا على رسول الله صلى الله عليه و سلم التراب. صحيح البخاري، ج5، ص144، كتاب المغازي، باب مرض النبي صلى الله عليه و سلم مانند همان نوحه‌سرائي‌هايي كه مداحان ما در عزاي امام حسين (عليه السلام) دارند، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) نيز براي رحلت نبي مکرم (صلى الله عليه و آله)، نوحه‌سراي مي‌كرد. اما در مورد سینه زنی در کتاب مسند احمد حنبل آمده: در مسند احمد بن حنبل از قول خود عايشه، أم المؤمنين نقل شده است: مات رسول الله صلى الله عليه و سلم ... و قمت ألتدم ـ أضرب صدرى ـ مع النساء و أضرب وجهي. ... وقتي رسول الله (صلى الله عليه و سلم) از دنيا رفت، همراه ساير زنان به سينه مي‌زدم و محكم به صورتم مي‌زدم. مسند احمد بن حنبل، ج6، ص274 لابد شما پیامبر خدا را هم کافر و گناه کار می دانی که وضعت معلوم است در ضمن نوشته بودی حضرت در شهادت حضرت حمزه گریه نکردند که انگار بی اطلاع هستی که در این منابع از مصادر اهل سنت این قضیه نقل شده است: ذخائر العقبي، ص 181. تاريخ طبري، ج 2، ص 210 ـ السيره النبويه لابن هشام، ج 3، ص 613 ـ الثقات، ج 1، ص 234 ـ البدايه والنهايه، ج 4، ص 54 و 55. مجمع الزوائد، ج 6، ص 126. الطبقات الكبرى، ج 2، ص 44. که به آوردن متن یکی از آنها اکتفا می شود: ومر رسول الله صلى الله عليه وسلم بدار من دور الأنصار من بنى عبد الأشهل وبنى ظفر فسمع البكاء والنوائح على قتلاهم فذرفت عينا رسول الله صلى الله عليه وسلم فبكى ثم قال لكن حمزه لا بواكي له فلما رجع سعد بن معاذ وأسيد بن حضير إلى دار بنى عبد الأشهل أمرا نساءهم أن يتحزمن ثم يذهبن فيبكين على عم رسول الله صلى الله عليه وسلم رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم از كنار خانه‌هايي از أنصار (بنى عبد الأشهل وبنى ظفر) عبور مي‌كردند كه صداي بكاء و نوحه بر كشته‌گان خودشان را شنيدند. چشمان رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم پر از اشك شد و فرمود: عمويم حمزه گريه كن ندارد. و چون سعد بن معاذ و أسيد بن حضير به خانه‌هاي بنى عبد الأشهل بازگشتند زنانشان را أمر كردند تا غم و اندوه‌ خود را در سينه‌ها حبس كنند و ابتدا براي عموي رسول خدا صلى الله عليه وسلم عزاداري كنند. تاريخ طبري، ج 2، ص 210 ـ السيره النبويه لابن هشام، ج 3، ص 613 ـ الثقات، ج 1، ص 234 ـ البدايه والنهايه، ج 4، ص 54 و 55. و در آخر همه را توصیه به بصیرت می کنم یاعلیالتماس دعا
: بررسی شبهه ازدواج ام کلثوم با عمر بن خطاب یكى از شبهاتى كه اهل سنت؛ به ویژه در سال‌هاى اخیر به صورت گسترده مطرح كرده‌اند، ازدواج خلیفه دوم با امّ‌كلثوم دختر امیر مؤمنان و فاطمه زهرا علیهما السلام است. اهل سنت،‌ استفاده‌هاى گوناگونى از این ازدواج مى‌كنند؛ از جمله مى‌خواهند با اثبات این ازدواج، رابطه صمیمانه و دوستانه امیر مؤمنان با خلفا را ثابت و از سوى دیگر، شهادت صدیقه شهیده سلام الله علیها، غصب خلافت و... را انكار نماید. از این رو، این شبهه اهمیت فوق العاده و پیوند ناگسستنى با اندیشه‌هاى شیعیان دارد و باید به صورت دقیق و مستدل بررسى شود. اندیشه‌وران شیعه پاسخ هاى گوناگونى از این مطلب داده‌اند كه همگى آن‌ها صحیح و معقول به نظر مى‌رسد؛ برخى همچون رضى الدین حلى، علامه مقرّم، علامه باقر شریف القرشى و... اصل وجود دخترى به نام امّ‌كلثوم را براى حضرت زهرا سلام الله علیها منكر شده و دلیل‌هاى متقنى براى آن ارائه كرده‌اند. كه ما نیز در این مقاله، در دفاع از این نظر، شواهد فراوان بیان كرده‌ایم. منبع : http://1818.mihanblog.com/post/1813
با مرام: یه مطلب اختصاصی وقایع پس از فوت بنیانگذار وهابیت هنگامی که ابن تیمیه از دنیا رفت، تشییع با شکوهی داشت، به گونه ای که راه برای حرکت جنازه تنگ شده بود و مردم از هر جا آمده بودند و بسیار شلوغ بود. مردم برای تبرک دستمال ها و عمامه هایشان را برروی نعش ابن تیمیه انداختند و به دلیل ازدحام جمعیت و علاقه مردم به وی تابوت او شکست و مردم برای تبرک آب باقی مانده از غسل اش را نوشیدند و بقیه سدری را که مربوط به غسل وی بود، میان خود تقسیم کردند. زنان بسیار در تشییع وی حاضر شده بودند. روزهای زیادی مردم نزد قبر وی رفت و آمد می کردند و شب را کنار قبر وی به صبح می رساندند !! منبع : http://1818.mihanblog.com/post/1966
: اما در قرآن هست كه حضرت يعقوب آنقدر براي حضرت يوسف گريه كرد كه چشمانش كور شد . پس چرا امام رضا آنقدر در مصائب جدشان گريه كردند كه پلك چشمانشان زخم شد . ما هم الان به خاطر اينكه صريحا امام زمانمان فرمودند من در مصائب جدم خون گريه مي كنم و ما قدرت آن همدردي را نداريم بنابراين با تاسي از شهداي دشت كربلا كفن پوشيده و روز عاشورا بدنمان را غرق در خون مي كنيم تا اعلام آمادگي به حضرت ولي عصر براي گرفتن انتقام خون سيد الششهدا بنماييم
جانم فداي علي: سلام بر همه ميخواستم بكم كه از اين سايتها ديدن بفرماييد.البته اكه بزارن ممنون ميشيم.‎ WWW.ISLAMTXT.NET WWW.ISLAMPP.COM
حمیدرضا: باید خدمت اقایان عرض کنم که پیامبر 60سال قبل از ماجرای کربلا بر حسین(ع)گریست وحتی برحمزه گریست وبه زنان دستور داد تا بر حمزه(ع) گریه کنند زیرا خواهر نداشتند این جملات را باسند تاریخی محکم عرض میکنم. درتاریخ است وقتی دعبل مقتل امام حسین(ع) رابرای امام رضا خواند حضرت انقدر سر به دیوار زدند تا از سرشان خون امد وبدانیم منظور شعائر الهی که در قران امده از مصادیق بارزش سیاه بر اباعبدالله است طبق فتاوای مراجع وقانون عقل ومن یعظم شعائر الله فان ذلک من تقوی القلوب سوره ی حج پیامبران هم طبق سندات تاریخی کتابهای معتبر همه بر حسین(علیه السلام) گریستند یاعلی
احياگر شعاير حسيني: عجب شوري دلم امسال دارد قمه بيش از هميشه حال دارد کسي که منکر شور حسين است يقينا نطفه اش اشکال دارد...
ناشناس: متاسم اول براي مرجع تقليدتون دوم رهروان اين مراجع سوم اين اقاي منصف همه چيز فهم برويد مطالعه قران و رفتار ژيامبر را در مورد فوت و شهيد شدن صحابه را بنگريد به روايات جعلي اخوندها نگاه نکنيد
رضا: تدي شرينگهام؛عزيز نظرت هم مثل اسمت انگليسي بود ممنون خداحافظ نه ببخشيد!باي!!!
نادر: ظاهرا هرکس فقط حرف خود را مي زند! مدعيان تشيع با استناد به چوب محمل بر عملي اصرار دارند که مراجع تقليد ان را حرام مي دانند و پيروي از حضرت زينب را بجاي پيروي از امام سجاد (ع) انتخاب مي کنند. ديگران هم وقتي با چنين تفکر افراطگرايانه اي روبرو مي شوند از بيخ و بن هرچه درباره عزاي حسين (ع) استثنا شده را رد مي کنند! حضرات بدانند: در علم طب اسلامي براي کسي که از شدت غم در حال جان دادن است حجامت سر را توصيه مي کنند و همه مي دانيم که اگر زينب چنان نمي کرد از شدت غم حسين (ع) جان مي داد. شما هم اگر ادعاي چنين اندازه از غم و اندوه را داريد بسم الله!
شيعه کوچولو: به بنيان مرصوص وهابي و ناصبي حرامزاده اعلام ميشود که اتفاقا؛ سوال ما از شما اينست که چرا شما قرآن نمي خوانيد و چرا به پيروي از پدر يهودي خود يعني ابن الوهاب صهيون آبادي . به مخالفت شعاپر الهي برخواسته ايد گوشه اي از مجوز عزاداري در قرآن : باي ذنب قتلت خداوند از مشرکان مي پرسد که به کدامين گناه . دختران خود را که آنان نيز کافر بودند به قنل رسانيدند. يعني خداوند به دليل آن که آنان مطلوم بوده اند .خود را صاحب حق آنان مي داند و به عبارتي مجلس عزايي براي اينان اقامه کرده است. قتل اصحاب الاخدود خداوند مي گويد که مرگ بر آن يهودياني باد که مسيحيان مومن را به جرم ايمان به خدا . در گودالهاي آتش انداخته و سوزاندند.اين مورد نيز اين چنين است و خداوند در نقش صاحب مجلس اين مطلومان. به اربابان يهودي وهابيهاي نجس مي تازد و درخواست مرگ بر آنان مي کند. و اما منابع سني و شيعه مي گويند که : رسول خدا در شهادت حمزه دستور فرمودند که تمام اهل مدينه و مهاجرين براي اين شهيد بزرگوار مجلس تعزيه بگيرند که اين کار باعث شد فضاي مدينه از صداي گريه زنان و مردان پرشود. همچنين منابع شيعه و سني ميگويند که دختر رسول خدا يعني فاطمه زهرا سلام الله عليها . مدتها به سر قبر حمزه بروند و بر ايشان عزاداري نمايند. و تو اکنون به دروغ منکر اين مسپله مي شوي به گمان آن که بتواني مانع مردم در لعن به نياي نجست يزيد حرامزاده شوي !!! هههههههههههههههه اکنون که با استدلالهاي قرآني و حديثي . دهان نجست بسته شد. بر محمد و آلش درود مي فرستيم و بر اولين پيشوايان نابکار تو و آخرينشان لعنت جامع و کامل نثار مي نماپيم. اميد است که شما هم ازين خوان نعمت الهي بي نصيب نشويد و همراه آنان به دوزخ تشريف ببريد !!! هههههههههههههههههههههههههه
قناد: تمام حرکت امام حسین علیه السلام همراه با تفکر و تعقل بود بر خلاف انچه بعضیها تصور میکنند این حرکت صرفا عاشقانه و احساسی نبود .حتی در روز عاشورا امام تمامی نکات فنی و نظامی را بکار بست تا بتوانند ببشتر مقاومت کنند.بنظر من آنکه عاشق حسین علیه السلام است باید عشق را از ایشان بیاموزد عشقی توام با شعور.عزاداری امام حسین علیه السلام باید یک دانشگاه باشد باید کلاس معرفت باشد باید کسی که از این مراسم برگشت در خودش احساس تحول کند.نه اینکه بر پا دارندگان این مراسمات بخاطر نفس خودشان هر ساله پیرایه هایی به آن بیافزایند که نه مقبول درگاه حق باشد ونه به شناخت ابا عبدالله کمک کند.حق این عزاداریها این است که امام حسین علیه السلام شناخته شود هر سال بیشتر از سال قبل .به خودمان رجوع کنیم ایا تاکنون چنین بوده.اگر چنین بوده چرا اثارش را در جامعه نمیبینیم ...
يوسف: سلام پوشیدن لباس سياه بر اهل بيت ثواب داره
تدي شرينگهام: کندن يک تار مو از بدن حرام است؟! تازه فهميدم چرا اين جماعت حزب اللهي اينقدر ... هستند
محب الحسين: سر به محمل زد جهان راخواب کرد سر شکستن را به عالم باب کرد ميزنم تا زنده ام بي واهمه روز عاشورا به روي سر قمه مطلبي حک بر در اين مکتب است مرجع تقليد عالم زينب است
کلب الزينب (س): ضد حق طرح جنون رارد نکن راه اين ديوانگان را سد نکن اين پديده شاهکار زينب(س) است سر شکستن راهکار زينب(س) است
مجنون الحسين: دادفتوي عاشقان راسر شکستن جايز است چوب محمل شاهد اين ابتکار زينت است
عزادار: قابل توجه بعضي آقايان كه نظرات شخصي خود را ملاك دين خدا قرار داده و بدون توجه به فتاوا و نظرات علما و فقها همينطور هر روز نظر تازه اي مي دهند:بهتر است به سايت ( /http:/shaaerehosseini.persianblog.ir ) سري بزنند و مدارك و سندهاي آن را هم بررسي كنند بعد از آن ببينند آيا نظر شخصي آنها در شارع مقدس جايي دارد يا نه!!!
رضا: من نمیدونم درستش چیه ولی اینو شنیدم که کندن حتی یک تار مو از بدن حرام است البته ائمه شرایت خاصی دارن
مرتضی: جریان امام حسین علیه السلام با تمام جریانات فرق میکنه. مثلا تو روایات هست که امام صادق علیه السلام گریبان خودشون رو در عزاداری برای امام حسین علیه السلام پاره کردند. پس هیچکس نمیتونه بگه که چه جوری باید عزاداری کرد.
newisandegan: قم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی شامگاه جمعه ١٢ آذرماه ٨٩ با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی ملکوتی مدظله العالی در قم با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
عزادار: جناب (بنيان مرصوص) با اين نطق جنابعالي به اين نتيجه مي رسيم كه عقل و فهم و درايت شما از همه فقها و علما و مراجع معظم تقليد كه ما بايد به فرمايش امام زمان عليه السلام در عصر غيبت از آنها تقليد كنيم بيشتر بوده و تمام روايات و احاديث و سرگذشت تمامي معصومين عليهم السلام را هم با درايت كامل خوانده ايد كه اينطور نظر مي دهيد. كمي فكر كن بعد نظري بده كه با عقل و فهم و شرع مقدس اسلام مخالفتي نداشته باشد. يا علي
جواد: آقا اميد‌: داداش تو از كي مرجع تقليد شدي و فتوا مي دي كه ما خبردار نشديم. حد اقل بگو رساله توضيح المسائل حضرتعالي را از كجا تهيه كنيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ميثم: متعجم از بعضي آقايان كه بدون هيچ دليل و مدرك و سندي فقط مي گويند ( نظر ما ) اين و آن است. برداران محترم برويد در كتابهاي مهم شيعه تحقيق كنيد ببينيد آيا نظر ما در اين امور شرط است يا نه؟ چطور به خود جرات مي دهيم كه درباره عزاداري و يا حتي دين خدا نظر بدهيم آن هم نظر خودمان كه با هيچ دليل و مدرك معتبري ارائه مي كنيم. تعجبم از اين است كه وقتي آقاي (حقيقت)‌ فتاواي مراجع تقليد را آورده است چرا سايت محترم شيعه آنلاين اين بحث را تمام نمي كند تا ما بيشتر از اين نظرات شخصي خودمان را درباره عزاداري امام حسين عليه السلام ارائه نكنيم.
منصف: دوستان چرا باید در مسائل شرعی خودمان فتوا بدهیم چرا باید کسی بگوید به نظر من درست است کس دیگری بگوید نه این کار حرام است.دین صاحب دارد صاحب آن هم امام عصر علیه السلام است و در غیبت ایشان فقهای عادل هستند که با در نظر گرفتن تمام آیات،روایات و تطبیق آنها با وضعیت کنونی جامعه فتوا بدهند.تا آنجا که من تحقیق کردم مراجع با برهنه شدن برای سینه زنی حتی در مسجد مخالف نیستند.مسئولین فتوای مراجع را بیاورند تا همه قبول کنند(اما کدام فتوا؟!!!!).به یاد صحبت های آیت الله وحید خراسانی درمورد عزاداری افتادم جایی که میفرماید وای بر آن کسانی که در این شعائر خدشه کنند.و صحبت آیت الله سید صادق شیرازی که فرمودند:گریه بر سید الشهدا آتش های دوزخ را خاموش میکند از طرفی کوچکترین کلمه که شعائر حسینی را سست کند دنیا و آخرت انسان را می سوزاند. از شیعه آنلاین می خواهم بار دیگر فتوای مراجع را در این خصوص جمع نماید و در سایت قرار دهد تا دوستان بیش از این فتوا ندهند.راستی مراسم مسجد الهادی امسال با سینه زنی عزاداران همراه با کت و شلوار انجام می شود؟!!!
اميد: به نظر من خيلي بي معني و نامفهوم است..اين عمل نه تنها جلوه اي از عزاداي نيست بلکه نوعي خود زني و اسيب رساندن به بدن است که در اسلام اسيب رساندن انسان به بدن خود حرام است...ياحسين
مهب: متاسفانه کار یک سری از به اصطلاح علما به جایی رسیده که برای خوشایند وهابیت ویهودیان دست روی عزاداری امام حسین گذاشته اند. یکی نیست به آنها بگوید صاحب این مجالس آن را هزار و اندی حفظ کرده بدون دخالت شما که اگر دست شما بود تا الان از بین رفته بود؟
بنیان مرصوص: سلام به نظر من خود عزاداری و لباس سیاه پوشیدن برای هرانسانی حرام و گناه می باشد آیا پیامبر برا حضرت حمزه و جعفر و شهدای بدر و احد باآن همه مظلومیت عزاداری و سینه زنی کرد !!!!!! چرا قران را نمیخوانیم و به دستورات صریح آن عمل نمیکنیم ؟؟؟؟؟
علی : ای شخص ایرانی مگر قرآن نخواندی که می گوید :قُل لا أسئلکم علیه أجرأ الّا الموّده فی القربیای پیامبر بگو که از شما هیچ پاداشی نمی خواهم مگر دوست داشتن نزدیکانممسئله ی معرفت و پیروی در گرو و نتیجه ی محبت و دوست داشتن است .اگر کسی رادوست نداشته باشی آیا به دستوراتش عمل می کنید؟ چطور میشود انسان به کسی معرفت پیدا کند ؟وقتی که به او نزدیک شود عزاداری سید الشهداء(علیه السلام)(اعمّ از سینه زنی و...) بنا بر فرموده ی امام خمینی (رحمه الله علیه ) مصداق اتمّ و اکمل تقرّب به خداست وکسی که به خدا نزدیک شود به معرفت او نزدیک می شود و کسی که به معرفت خدا نزدیک شود به طور قطع به ولی او نیز معرفت پیدا می کند. چونکه صد آید نود هم پیش ماست. پس کسی پاداش رسالت پیا مبر (صلی الله علیه و آله )را می دهد که برای سید الشهداء عزاداری کند و کسی که با عزاداری آن حضرت مخالفت کند در حق خاتم النبیین (صلی اله علیه و آله) جفا کردهاست .
ققنوس: موضوع فقهی است و به بحث گذاشتن آن زیر سوال بردن موضوع تقلید است! دوستانی که در بحث نظر شخصی و بدون دلیل می دهند باید مواظب خشم الهی باشند چون نظر شخصی بی دلیل با بدعت یکی است. نظر اجماع فقها معلوم است. (( برهنگی در مسجد برای عزاداری اشکال ندارد! )) دشمن هم هر غلطی می خواهد بکند!
حميد: دوست گرامي آقامحسن و نوروز: بهتر است به صحبت هاي جناب (منصف) توجه كنيد بعد نظر بدهيد. مراقب باشيد كه حرفهاي ما نشانه از اعتقاد ما دارد و شب اول قبر ....
خليل: (نوروز خان) شما چكاره هستي كه براي علما (كلمه بايد)‌ را به كار مي بري مگر شما خود را از آنان بالاتر مي داني؟ خجالت بكش مرد حسابي!
جاهد: آقاي (محسن و نوروز) : (شما اگر ماشينتان دچار مشکلي شود آيا آن را به مغازه تابلوسازي و الکتريکي و نجاري و ... مي‌بريد يا آن را به مکانيک نشان مي‌دهيد؟؟؟ يقينا آن را به متخصصي نشان مي دهيد که از آن سر در بياورد) حال اگر شما نظر شخصي خود را مي گوييد که هيچ چون نظر شخصي بنده و شما و ديگران در امور فقهي و عقايدي اصلا مد نظر نبوده و نخواهد بود چون متخصص اين امور نيستيم، اما اگر شما آقايان مجتهد هستيد مشخصات دقيق خود را بگوييد تا ما هم شما را بشناسيم؟
نوروز: مساله لخت شدن يا نحوه عزاداري از اصول و محکمات نيست که بخواهيم به فتاوي تاريخي علما براي اثبات يا رد ان استناد کنيم. موضوع تابع شرايط اقليمي و سياسي است. در شرايط حال حاضر بايد رفتاري کرد تا وهن تشيع نشود و به جاي آن در دل جوانان معرفت اهل بيت عليهم السلام افزايش يابد. رشد مداحان مانع رشد معرفتي است و اين خطري است که اعتقادات جوانان ما را تهديد مي کند. فتاوي صادرهاز علماي محترم هم بايد ناظر به چنين خطري باشد والا با زمان ما مربوط نخواهد بود
محسن: باسلام مسجد يک مکان مقدس است ومادران نمازمي خوانيم وبايد احترام خانه خدا نگه داشت و برهنگي هم بي احترام به مسجد است بعضي از مداهان عزيز احترام امام حسين نگه نمي دارند ويک بي احترامي به اين موجود ي که تمام فرشتگان به ان احترام ميزارند
محمدجاوید نیکزاد: سلام عرض میکنم بنده حقیر از افغانستان مناظره خوب است با برادران اهل سنت ولی همینکه انها باختند بر سر شیعیان افغانستان هجوم می آورندو بنده فکر میکننم که از یک جهت خوب است و از یک جهت نه اگر سخنرانی جضرت خامنه ای نمی بود معلوم نبود چه بلایی سر شیعیان افغانیتان می آمد؟ خوب من امیدوارم که مولایمان ظهور کند و ما را از غربت نجات دهد به امیدبرافراشته شدن پرچم علی ولی الله خدا حافظ
حقيقت: آيةالله خامنه اي سوال : سلام علیکم . آیا برهنه به سینه زدن در عزای ائمه (ع) و بالاخص سالار شهیدان در صورتی که نامحرم نبینید اشکال دارد ؟ جواب : سلام علیکم و رحمه الله . باسمه تعالی . در صورتی که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد برهنه شدن و سینه زدن جایز است . موفق و موید باشد . آیت الله سید علی سیستانی سوال : میخواستم نظر حضرت عالی و شرعی و نوحه حلال یا حرام را درباره لخت شدن افراد در هیئات مذهبی که جهت سینه زنی انجام میگیرد را بدانم : جواب : اشکال ندارد آیت الله سید صادق روحانی : سوال : برهنه شدن مردان و در منظر زنان سینه و زنجیر زدن چه حکمی دارد ؟ جواب : باسمه تعالی ، بر مرد جایز است ولی زنان نگاه نکنند . آیت الله سید صادق شیرازی سوال : سلام علیکم . حکم برهنه به سینه زدن در عزاداری امام حسین برای مردان در صورتی که نامحرم نبیند چیست ؟ جواب : مستحب است آیت الله فاضل لنکرانی (رحمه الله علیه ) سوال : برهنه شدن مردان در حال سینه و زنجیر زدن در معرض نگاه زنان چگونه است ؟ جواب : بر زنان لازم است از نظر خودداری کنند . آیت الله بهجت فومنی ( رحمه الله علیه ) سوال : لخت شدن در عزاداری چگونه است و اگر بر اثر سینه زنی بدن سرخ شود چه حکمی دارد ؟ جواب : اشکال ندارد و لخت شدنی که در معرض نظر حرام باشد جایز نیست . آیت الله وحید خراسانی سوال : برهنــ نه سینه زنی کردن در عزاداری ائمه (ع) خارج از نظر نامحرم چه حکمی دارد ؟ جواب : جایز است آیت الله میرزا جواد تبریزی ( رحمه الله علیه ) سوال : بعضى از مردان براى مراسم سینه زنى و زنجیرزنى لخت مىشوند؛ در حالى كه در دید بانوان هستند، آیا این كار براى مردها جایز است؟ جواب : پوشاندن بیش از مقدار واجب (از ناف تا زانو) بر مردان لازم نیست، و هرگاه بیرون آوردن پیراهن براى یك هدف عقلائى باشد، ایرادى ندارد آیت الله نوری همدانی سوال فلسفه سینه زنی چیست؟ کسی که لباسش را در می‏آورد البته به طوری که نامحرم نبیند و سینه بزند تا اینکه از سینه‏اش خون بیاید حکمش چیست؟ جواب: سینه زنی یک نوع عزاداری و اظهار ارادت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است که از طریق سینه زنی و روضه خوانی و... خاطره فداکاری و جانبازی امام حسین‏علیه‏السلام و سایر ائمه معصومین‏ علیهم‏السلام برای همیشه در خاطره‏ها زنده می‏ماند و سینه زدن بطور متعارف عملی ارزشمند و پسندیده است. متذکر میشویم که تمامی این استفتائات از دفاتر آیات عظام به صورت کتبی و شفاهی بوده و جهت اطمینان بیشتر نیز میتوانید از طریق سایت ایشان نسبت به ارسال استفتاء اقدام نمایید
صابر: سوال: آيا برهنه شدن هنگام عزاداري در مسجد ياحسينيه يا جاي ديگر اشكالي دارد؟ پاسخ: برهنه شدن هنگام عزاداري و سينه زدن يا زنجير زدن اشكالي ندارد، ولي اگر در جايي است كه زنان نامحرم مشاهده مي كنند، بهتر است بدن پوشيده باشد. آيت الله فاضل، جامع المسائل، ج 1، ص 619؛ آيت الله تبريزي، استفتائات جديد، ص 453. سوال: بيرون آوردن پيراهن و لخت شدن در عزاداري چگونه است؟ پاسخ: اشكالي ندارد،‌ ولي بر زنان لازم است از نگاه كردن خودداري كنند. آيت الله فاضل، جامع المسائل، ‌ج 1،‌ س 2162
محمد: اقاي فرهنگ : انچه را بعنوان عين عبارت نقل شده ازامام زمان عليه السلام داخل گيومه مرقوم داشته ايد عبارت ايشان نيست ...اين است عين عبارت :وماالحوادث الواقعه فارجعوافيها الي روات حديثنا ...وامادرمورد حوادث واقعه براويان حديث مامراجعه کنيد.والسلام
صابر: قابل توجه آقاياني كه هيچ تخصصي در امور فقهي ندارند و همين طور پشت سر هم نظر شخصي خود را مي گويند. انگار كه نظراتشان جزو عقايد شيعه است و بايد اجرا شود. سفارش استاذ الفقهاء والمجتهدین الشیخ النایینی به شاگردانش در خصوص شعائر حسینی: در موسوعه عزاداری سنتی شیعیان نوشته علامه جلیل القدر آیة الله سید حسین معتمدی کاشانی در جلد اول صفحه 795 آمده است که: مرحوم آیة الله العظمی شیخ محمد غروی کاشانی که از تلامذه مرحوم آیة الله العظمی نایینی بودند مکررا در مجلس و محضر درس خود میفرمودند که استاد ما مرحوم نایینی، چند روز مانده به محرم در خاتمه درس خود به ما چنین میگفت: من میبینم که شما آقایان به زودی در شهرها و بلاد مصدر امور شرعیه مردم قرار خواهید گرفت، لذا تقاضای من از شما این است که هر گاه از شما درباره مسائل عزاداری امام حسین علیه السلام همچون سینه زنی و زنجیر زنی و قمه زنی و شبیه خوانی و... سوال کردند، شما مخالفتی نکنید که در این امور حق چون و چرا ندارید.
محمد رضا: امام حسين و حضرت عباس هميشه غريبند ولي در اين ماه بيشتر..... دوباره مي خواند در روضه ها مانع ايجاد کنند .بخش نامه مي دهند ولي نميدونند دست قدرت خدا پشت اين روضه هاست به قول مرجع عالي قدر آيت الله شيرازي: {خدا از هرچي بگذره براي حسين نميگذره} واي به حال اونايي که براي منافع دنيا شون در پي مانع تراشي در مجالس عزاي ارباب عالم اباعبدالله الحسين هستند . خدا عذاب اولي .دومي .سومي نصيبشون کنه و انشا ا... با همونا محشور بشوند
علي: با سلام خدمت دوستان عزيز اولا در اينکه عزاداري مهم است کسي شکي ندارد ودر ثاني در اينکه آسيب هاي جدي در عزاداري ما وارد شده است هم نبايد شک کرد عزيزان ما در ارتباطمون با اهل بيت (ع) مشکل داريم عيار شورمان از شعورمان نسبت به آن انوار مقدسه بيشتر است واين درست نيست شوري که برخاسته از شعور نباشد فايده اي ندارد وثالثا اگر اشکالي به عزاداري ها وارد است که وارد است حل آن با بخشنامه ابلاغ کردن نيست فقط بايد کار فرهنگي صورت بگيرد در پايان عزيزان در نقد به کسي توهين نکنيد که اين نشانه شخصيت شما خواهد بود.
سرباز گمنام: فقط بايد حواسمان جمع باشد تا نکنه دشمن و فتنه گران از اين باب وارد شوند و به اسلام و شيعه و ولايت و اصل عزاي امام حسين لطمه اي وارد کنند. درود بر برو بچه هاي مخلص هييت رزمندگان اسلام
ایرانی: ببخشید، چرا اینهمه علاقه دارین لخت بشین؟مثل آدم حسین بشناس .نمی دونم این ابراهیمی کیه اما خوب حرفی زد خدا خیرش بده.از این مداحان هم به اندازه ی یه ارزن به شعور واقعی مذهبی کسی اضافه نشده کلا ادمهای بی خاصیتی هستند که به جای شناسوندن سیره ی امامان صورتشونو وصف مبتذل می کنند از اینها خیری به ما نرسید لطفا شر نرسانند. عادت به کامنت گذاشتن ندارم این هم از روی تعصب اسلامیم بوده.
مشتعل عشق علي: من هم با(شيعه) موافقم امابايدحواسمان باشد دشمن ازکارهاي ما سوء استفاده نکند.ياعلي
نويد: به نام خدا بحث اين نيست که نبايد لخت شد بحث اين است که نبايد در مسجد لخت شد مسجد يه عظمتي داره که بايد حفظ بشه در ضمن در مورد ممنوعيت ورود مداحان به مسجد لازم به ذکره که اين شامل مداحان لس آنجلسي که اشعار در مورد امام حسين را به سبک و سياق خارجي مي خوانند مي شود نه هر مداحي َ به نظر من بايد جلوي کار مداحان لس آنجلسي رو گرفت تا خداي نکرده در دين بدعت نکنند و به شخصيت امام حسين با آهنگ طرب انگيز توهين نکنند چون مداحان باعث زنده نگه داشتن شور حسيني هستند
منصف: دوستان چرا باید در مسائل شرعی خودمان فتوا بدهیم چرا باید کسی بگوید به نظر من درست است کس دیگری بگوید نه این کار حرام است.دین صاحب دارد صاحب آن هم امام عصر علیه السلام است و در غیبت ایشان فقهای عادل هستند که با در نظر گرفتن تمام آیات،روایات و تطبیق آنها با وضعیت کنونی جامعه فتوا بدهند.تا آنجا که من تحقیق کردم مراجع با برهنه شدن برای سینه زنی حتی در مسجد مخالف نیستند.مسئولین فتوای مراجع را بیاورند تا همه قبول کنند(اما کدام فتوا؟!!!!).به یاد صحبت های آیت الله وحید خراسانی درمورد عزاداری افتادم جایی که میفرماید وای بر آن کسانی که در این شعائر خدشه کنند.و صحبت آیت الله سید صادق شیرازی که فرمودند:گریه بر سید الشهدا آتش های دوزخ را خاموش میکند از طرفی کوچکترین کلمه که شعائر حسینی را سست کند دنیا و آخرت انسان را می سوزاند. از شیعه آنلاین می خواهم بار دیگر فتوای مراجع را در این خصوص جمع نماید و در سایت قرار دهد تا دوستان بیش از این فتوا ندهند.راستی مراسم مسجد الهادی امسال با سینه زنی عزاداران همراه با کت و شلوار انجام می شود؟!!!
110: بس تجربه كرديم در اين دير مكافات/ با آل علي هر كه در افتاد ور افتاد
جابر: آقاي (رضا) درست است كه بعضي از مداحان اشعار درستي نمي خوانند و پول زيادي هم مي گيرند ولي اين مسئله هيچ ربطي به زير سؤال بردن عزاداري ندارد. منتظر باشيد تا سال آينده ببينيد چه ايراد تازه اي از عزاداري مي گيرند. (مراجعه كنيد به سخنراني آية الله وحيد خراساني آية الله سيد صادق شيرازي و نوشته هاي آية الله رستگار جويباري و ...)
طلبه: آقاي كه لقب حجة الاسلام يدك مي كشي يادت نرود حتما به مسئله زير هم ايراد بگيري؟؟!! مرحوم آية الله العظمي بروجردی در احوالاتش نوشته که در بروجرد، هنگام روضه، چشم‌درد می‌گیرد که چشمش مثل کاسه خون می‌شود و خوب نمی‌شود. هیئتِ گل‌گیرها که گل به بدنشان می‌مالیدند، می‌آیند. آقای بروجردی از این گل‌ها به چشمش می‌کشد و چشمش خوب می‌شود و تا آخر عمرش نه چشم‌درد می‌گیرد و نه به عینک نیاز پیدا می‌کند.
فرهنگ: حضرت ولی عصر (عج) قبل از غیبت کبری به ما به وسیله علی بن محمد سمری دستور داد: «تا وقتی من به اذن خدا ظهور کنم، اختیار شما با علمای جامع‌الشرایط است. هرچه آنها گفتند، جایز است، جایز است و هرچه آنها گفتند، جایز نیست، جایز نیست.» چطور برای درمان، دستورالعمل دکتر را موبه‌مو عمل می‌کنیم؛ اما در مورد مسائل شرعی نباید از علما و مراجع تقليد بپرسیم؟ و سريع خودمان فتوا صاد مي كنيم.
صالح: بی تردید میگوییم: انتخاب شما از مردم هر چند منصوب کردن شما به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور, و در ج نظرات بچه گانه و برخردانه شما در رسانه ها و ملبس کردن افرادی همچون شما به ذی روحانیت شعیه همه و همه وهن اسلام و وهن تشیع است. شما جایگاه خود را نشناخته اید و به یک متبه حیثیت خود و موکلین خود را به خطر انداخته اید. پیشنهاد خیرخواهانه ی ما این است که از نمایندگی مجلس شواری اسلامی استعفا داده و با دست خود, خویش را خلع لباس کنید, پیش از آنکه ملت غیور و شیعه ی ایران به سراغ شما بیاید.
صادق: چرا اين آقاي نظر مراجع معظم تقليد را در اين باره سؤال نكرده است. شايد از انگليس براي جلوگيري از عزاداري امام حسين عليه السلام پول دريافت كرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضي: در نرم افزار «حقيقت مظلوم» فيلمي از آية الله العظمي طباطبائي قمي وجود دارد كه ايشان در حسينيه و در ميان مردم برهنه در حال سينه زدن هستند. احتمالا اين آقاي رئيس امور مساجد از ايشان با سواد ترند؟؟؟؟ كه چنين (فتوايي !!!!!!!!!) صادر كرده است.
صالح: انشاء الله آية الله العظمي وحيد خراساني يك سخنراني ديگر درباره شعائر حسيني ايراد كند آقايان ساكت خواهند شد.
جابر: آقاي (علي) جنابعالي مجتهد هستيد يا مقلد؟؟ اگر مجتهد هستيد نام خود را بگوئيد. اگر هم مقلد هستيد لازم نكرده براي مراجع تكليف تعيين كنيد به مرجع تقليد خود رجوع كنيد و هر چه ايشان در اين باره گفت عمل كنيد. اگر به فتاواي مراجع معظم تقليد رجوع كنيد مي بينيد كه هيچ كدام از اين بزرگواران در مورد عزاداري امام حسين چنين حرفهايي را قبول نخواهند كرد (البته طبق مدارك و اسنادي كه خواهند گفت)
سلام: آقاي دردمند: شما به ايشان مي گوئيد عالم!!! كسي كه عزاداري امام حسين عليه السلام را زير سؤال ببرد جاهل است نه عالم. مطمئن باش كه سال ديگر مي گويد سياه پوشيدن حرام است.
سامع: فعلا كه اكثر مداحان كشور: سازور، حاج منصور ارضي، حاج سعيد حداديان و ... در مقابل اين آدم بي سواد موضع گرفتند و مطمئن باشيد كه هيچ كدام از هيأت هاي عزاداري زير بار چنين مسائلي نخواهند رفت.
رضا: وقتي مداحي براي ۲ ساعت نوحه خواني ۵۰۰ هزار تومان مي گيرد نتيجه اش اين مي شود که به هر شکل ممکن بخواند و بدعت هاي جديدي را وارد کند و وقتي هم مخالفتي صورت پذيرفت صداي مخالفتش بلند شود. چون ممکن است منبع درآمدش را از دست بدهد. بنظر من نبايد جوانان از مسجد طرد شوند ليکن بزرگترهاي مساجد کاري کنند که جوانان با اصل فلسفه عزاداري آشنا شوند.
علی : اگر منظور از عزاداری تعظیم شعائر اسلامی است باید بگونه ای رفتار کنیم که خدای نکرده موجب وهن شیعه نشود. ممکن است عالمی بگوئید با صدای بلند گریه کردن و جاری شدن خون از بدن در عزاداریها اشکالی ندارد امام وقتی دشمنان شیعه دنبال این مسائل هستند تا آن را چماق کنند و بر سر ما بزنند چرا خودمان برای آنان بهانه ایجاد کنیم؟ خیلی از مستحبات هستند که در عصر جاری نیازی به اجرای آن نیست مگر در حالات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نداشتیم که شارب ( سبیل ) خود را کوتاه می کردند و یا محاسنشان را خضاب می کردند پس چرا اکثر علما و مراجع ویا بهتر بگویم حضرت امام و رهبری عظیم الشان در این عصر این مستحبات را انجام نمی دهند چون در این عصر ممکن است وهن شیعه را در پی داشته باشد. کسی در نظر ندارند عزاداری را کمرنگ کند ولی ای کاش این عالم بزرگ شیعه از محتوای بعضی از مجالس عزاداری مطلع گشته و یا در آن حضور می یافتند تا طرز سینه زدن ، بالا و پائین پریدن ، سیلی زدن به صورت و دیگر مسائل از نردیک آگاه می گشتند . به اسم امام حسین هر کاری دلشان بخواهد می کنند و هر چه بخواهند می خوانند. چطور وقتی بحث علم و علامت ها می شود به دلیل اینکه خرافات است باید جلوی آن گرفته شود ولی این مسائل که بدعت است نباید جلوی آن را گرفت. مگر رهبری معظم نگفتند عزاداریتان سنتی باشد آیا مسائل قبلاً وجود داشت ؟ متاسفانه بعضی از هیئات همانگونه که آقای حدادیان گفتند در زیر زمین تشکیل می شود بدون اینکه کوچکترین اثری معرفتی بر مستمعین داشته باشد.
محمد: اگر عزاداری و اینجور مراسم تبدیل به امر دولتی بشه, در حقیقت همون مسیری رو رفته که زمان رضا خان انجام شد. این آقایون چه چیزی رو تهیه کردن و در اختیار مداح قرار دادند که مداح بتونه از اون استفاده کنه و برای مستمع بیان کنه, این رفتار از روی نادانی و جهل و بی شعوری این آقایون انجام میگیره, و چیزی نیست به غیر از اینکه دارن با همه چیز در می افتن.
شهاب: مداحي كه برهنه باشه و نواهاي سبك موسيقي مبتذل رو بخونه نه تنها توي مسجد بلكه توي دل ما هم جا نداره
حسين: خيلي چيزها اشتباه انشاالله حضرت آقا ظهور مي کنند و مارا از اين همه اشکال و تحريف که اختلاط پيدا کرده با حق نجات بدن انشاالله
يك دردمند: كاش يك باره ديگه اقاي سازور خبر رابخواند تا به اين راحتي به يك عالم توهين نكند
راهی : اینکه مداحان حق ورود ندارند حرف اشتباهی است وبحثی نیست اما اینکه در مسجد نباید برهنه شد به نظر من درست است چون با شان مسجد مناسب نیست اما اینکه اون آقا جسارت کرده به یک روحانی شیعه که حداکثرش انه که حرف اشتباهی زده توهین کرده ودر مجلس عمومی گفته غلط کرده از سه حالت خارج نیست یا احمق است ونمیفهمد یا حب ریاست ومقام وشهرت را خودش بیشتر مبتلاست که اینجوری اونو کور کرده ویا مغرض است وبا روحانیت کینه دارد که در هر صورت باید خودشو اصلاح کند یا علی
صدر: صدر . این آقای ابراهیمی اصلاً در همه عمرش یکبار هم برای امام حسین سینه زنی کرده است؟ راستی اگر به تفکر امثال آقای ابراهیمی دقت شود آخر این حرف این است که خیلی آرام با دست به شکل دکور به سیته بزنیم که اندکی هم سرخ نشود . پس جوانان عزیزی که عاشق ابراز احساسات برای دین هستند در کجا اقامه عزاداری کنند. آقای ابراهیمی این تفکر جنابعالی منجر به سوت و کور شدن مجالس عزاداری می شود و این را همه می دانند . چه غرضی از این اظهار نظری دارید که حتی مبنای فقهی هم ندارد . برهنه شدن مرد در برابر مرد در کجا وهن آور برای دین است . این همه آدم با من استحمام می کنند و به خزینه می روند و استخر و سونا و امثال ذلک و همه اش امری عادی است . آخر هر کسی که الفبای مجالس عزاداری امام حسین را می داند بخوبی می فهمد که این اشکالات اسکالاتی بی اساس است . آقای ابراهیمی لااقل به خود زحمت داده و یک مرتبه فتوای جمهور مجتهدین شیعه در عزای حسینی را که ذیل نظریه مرحوم نائینی است مطالعه کنید و بعداً‌اظهار نظر نمائید. دین که اینقدر بی صاحب نیست که هر کسی از گرد راه برسد بخواهد در آن اظهار نظر کند .
مبين: مسؤولين ما حاضرند براي كوچكترين موضوع سريع سمينار و گردهمايي بگيرند و چه پولهايي كه در اين سمينارها خرج نمي شود اما اگر خواسته باشند سميناري براي مداحان كشور و چاپ كتاب هاي معتبر مقتل و روضه خواني و اهداء آن به مداحان كشور خرج كنند خواهند گفت كه بودجه نداريم. اگر تحقيق كنيد مي بينيد همين آقايي كه اين موانع را براي عزاداري سالار شهيدان درست كرده به اسم نقش جهاني مسجد مساجد جامع هفته مسجد و .... چه سمينار و كنگره هايي كه برگزار نكرده و چه پولهايي كه در اين راه خرج نشده است.
رمضان: بس تجربه كرديم در اين دير مكافات با آل علي هر كه در افتاد ور افتاد
شيعه: چند سال پيش گفتن قمه زني حرام است بعد گفتند بيرون آوردن علم و كتل اشكال دارد بعد گفتند بلند گريه كردن در عزاي امام حسين اشكال دارد حالا هم مي گويند برهنه بودن در عزاي امام حسين اشكال داشته و موجب وهن است مطمئن باشيد كه سال ديگر خواهند گفت پوشيدن پيراهن مشكي در عزاداري بدعت است و در آخر خود عزاداري امام حسين عليه السلام را زير سؤال خواهند برد. مگر خود امام زمان عليه السلام بيايد و ما را از دست اين افراد نادان نجات دهد. اللهم عجل لوليك الفرج
محمد: به احتمال زياد پول خوبي از سني ها گرفته تا اين حرفها رو بزنه؟؟؟؟؟؟
انديشه: به گزارش رهوا از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران ساعت 22/30سخنرانی بسیار زیبا و جذب کنندی را پخش نمود که حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی .حفظه الله .ایراد به سخنرانی کردند . ايشان ضمن بيان اين مطلب که بعضي افراد, پر رونق شدن مجالس عزاي حضرت سيدالشهدا ( عليه السلام ) را افراط و موجب وهن ميدانند ، فرمودند: کساني که اين شعائر را مورد وهن قرار ميدهند، يا از وابستگان به اسلام يا از منحرفين از اسلام هستند . سپس با اشاره به اينکه در ميان هر دو گروه ، عقائد خرافي و موهومي نسبت به خداي متعال وجود دارد افزودند : کساني که درباره خداوند متعال چنين افکار موهوم و خلاف عقلي دارند تا چه رسد به امور ديگر در حدي نيستند که نسبت به شعائر حسيني و عزاداري خدشه کنند و بدتر از آن اين است که بخاطر اينکه چنين افرادي عزاداري را موجب وهن قرار ندهند دامنه عزاداريها را محدود کنيم . ايشان با اشاره به روايتي از امام رضا (عليه السلام ) که مي فرمايند : يابن شبيب ان کنت باکيا علي شيء فابک علي الحسين ( اگرخواستي بر چيزي گريه کني، بر حسين گريه کن )، تصريح کردند : مصيبت تمام انبيا و اوليا در مصيبت سيدالشهدا ( عليه السلام) است و هرچه عزاداري شود، در مقابل عظمت مصيبت آنحضرت ناچيز است. سپس به نقل سخن ابن جوزي يکي از علماي اهل سنت درباره عظمت مصيبت امام حسين (عليه السلام )پرداختند. و اقامه عزا براي امام حسين (عليه السلام) راوظيفه همه مسلمانان دانستند. اين مرجع تقليد با ذکر اين نکته که تمامي علماي شيعه درطول تاريخ ارزش يک نفس امام هشتم را ندارند، افزودند: حضرت علي بن موسي الرضا (عليه السلام) آن قدر بر مصيبت سيدالشهدا (عليه السلام) گريستند که فرمودند:"ان يوم الحسين اقرح جفوننا" (همانا مصيبت حسين عليه السلام پلک چشمان ما را مجروح کرد.) درحالي که امام هشتم عليه السلام اين گونه براين مصيبت ميگريند,چگونه ميتوان عزاداريهارا افراط دانست؟ ايشان در ادامه افزودند : هرسال بايد شور و رونق سينه زني ها و زنجيرزني ها بيشتر از سالهاي قبل گردد. ايشان، با بيان گوشه اي از مظلوميت و مصيبت آن حضرت ازهيئات مذهبي و عموم مومنين خواستند تا عزاداري ايام عاشورا را هرچه با شکوهتر برگزار کنند. و میتوان گفت در سیما تا حال اینچنین سخنرانی مفید و ارزشی بخش نگشته بود
حميد: يكي دو سال پيش هم يك آقايي در مورد اينكه بلند گريه كردن در عزاي امام حسين اشكال دارد حرفهايي زده بود كه خوشبختانه يك از مراجع محكم جواب ايشان را داد. انشاءالله امسال هم جواب اين آقايان بي سواد را خود مراجع بدهند. آية الله وحيد فرمودند: ..... بيدار باشيد مردم ايران؛ بدانيد : کوچکترين کلمه که شعائر حسينيه را سست کند ؛ کمر خاتم النبيين را مي شکند. اين عزاداري ها ، اين سينه زني ها ، اين زنجير زني ها ؛ بايد به حد اعلا حفظ شود ؛ مسئله بازيچه که نيست ؛ اين بي سوادها يي که غلط مي کنند ؛ مي گويند : آهسته گريه کنيد؛ فقيه کيست ؟! فقها ور افتاده اند ؛ فقيه نائيني است ؛ فقيه بروجردي است ؛ فقيه حائري است ؛ فقيه اينانند که مي گويند : سينه بزنيد ؛ زنجير بزنيد ؛ خون هم جاري بشود ، بشود اين است فقيه ؛ فقاهت اين است ؛ آهسته گريه کن؟! اين غلط ها چيه؟
شيعه: اين آقاي بي سوادي كه گفته برهنه بودن در عزاداري امام حسين اشكال دارد بهتر است قبل از اين حرفها با مراجع معظم تقليد مشورت كند. آية الله وحيد خراساني: آيا چه شده؟! چه اتفاق افتاده؟! اين عزاداريها خيال نکنيد چيزي است ؛ احترقت لنا ؛ دنيا بسوزد هنوز کم است ؛ چه شده است؟! واي بر آن کساني که در اين شعائر خدشه کنند؛ بيدار باشيد مردم ايران؛ بدانيد : کوچکترين کلمه که شعائر حسينيه را سست کند ؛ کمر خاتم النبيين را مي شکند.
حسین: اگر مداحان جو دهنده ای که هر بار مقتل رو یک جور می خونن و گویا هر روز ماجرا عوض میشه باشند، به نظر من بهتر نه تنها تو مسجد بلکه در هیأت هم راهشون ندهند، اما در مورد برهنگی برای عزاداری به نظر من باید به حدیث و روایت عمل کنیم که هر گونه عزاداری و شعائر حسینی حلال است
*نام :
ايميل(بدون نمايش) :




آخرین اخبار
آموزش شبکه
آموزش سیسکو ، مایکروسافت و Elastix
تفاوت
تفاوت به بیان تفاوت ها می پردازد
پنل پیامک - الیت پیامک
سامانه ارسال و دریافت پیامک
پنل اس ام اس
سامانه پیامک رایگان